Co je to SEO zač?
Pokud nejste vlastníky internetové stránky, je taková otázka naprosto pochopitelná. Protože ten, kdo se na internetu neprezentuje, služby typu SEO vůbec nepotřebuje a nemusí se tak o jejich existenci vůbec zajímat.
Ale pokud někdo svou webovou stránku má, a přesto mu SEO, tedy optimalizace pro vyhledavače, nic neříká, je to věru velká chyba.
Jedná se totiž o službu, zajišťující úspěšnost právě internetových stránek.
Když se totiž internetová stránka objeví v síti, stává se automaticky jednou z mnoha jí podobných. A stejně, jako je tomu u lidí, jsou i na internetu tuctové typy naprosto nezajímavé, uživateli opomíjené. Když už někdo hledá tu kterou informaci, možná se sice někde ve výběru Googlu nebo jiného vyhledávače onen web objeví, ale výhradně až na nějakém nelichotivém místě na konci sáhodlouhého seznamu odkazů, kam jen výjimečně někdo z hledajících lidí zabrousí. A je tudíž nad slunce jasné, že bez sledovanosti se do širšího povědomí to, co je na takové stránce zveřejněno, nedostane.
A má-li tomu být někdy jinak, má-li se odkaz na takovou stránku posunout ve vyhledávačích na nějaký ten vedoucí post, kde se setká se zájmem publika, je třeba zakročit. Tedy optimalizovat.
A právě proto tu oni odborníci jsou. Jsou tu proto, aby pomáhali majitelům a provozovatelům internetových stránek s jejich cestou vzhůru.
Jsou to oni, kdo vědí, jak ideálně upravit web, jak na něj umístit klíčová slova, kde a jak sehnat a publikovat zajímavé články a zpětné odkazy, zkrátka jak učinit, aby se ta která stránka vyhledávačům ‚zalíbila‘ a dostala se tak snáze na oči všech, kdo právě pátrají po něčem, co je jejím obsahem. Vědí také, jak dělat efektivní reklamní kampaň, kvalitní a přitom cenově více než přijatelnou.
A proto by měli pojem SEO znát všichni, kdo mají s internetovými prezentacemi co do činění. Protože jinak sotva někdy dosáhnou úspěchu.